ahol a kultúra történik
Módosítás vagy leiratkozás: Kattintson ide!
Műhelymonológok

A nagy világon e kívűl nincsen sármodra hely

Tovább a blogra

A Nyitott Műhely Alapítvány számlaszáma:    OTP   1171 2059 – 2000 1663
(decemberig még él a Raiffeisenes számlaszámunk is: 12001008-00132381-00100007)
Adószámunk: 18257843-1-43

Támogatóink:
Esterházy Péter (2000 - 2016)
Esterházy Gitta
Weisz Julianna
Kálmán C. György
Daróczi Anikó
Liszkay Szilvia
Juhász Gábor
Liszkay Tamás
Varga Lili
Varga Zsófi
Varga Nóra (de sokkal inkább Süni)
Kmety Attila
Farkas Ildi
Vécsei Anna
Horváth Anna Sisa
Erdős Júlia
Váradi Dávid
Balázs Péter Balázs
Nádas Péter
Vojnich Erzsébet
Szüts Miklós
Orbán Júlia
Winform Informatikai Kft
Bodnár Sándor
Bognár Szabolcs
Kornis Anna
Takács Ferenc
Pallai Péter
Kerekes György
Szűcs Lajos
Tamás Zsuzsa
Szabó Éva
Dr Czifra György
Hernádi Ilona
Hernádi Kriszta
Csatáry Christina
Téri Sándor
Dr. Várady Erika
Dr. Alföldi Sándor
Dr. Molnár Zsuzsanna
Dr. Gippert Adrienn
Bán László

Pálóczy-Horváth Viktória
Paula Volenszky
Fülöp Enikő
Fülöp Péter
Votisky László
Harmat György
Szabó Éva
Terestyéni Judit
Terestyéni Tamás
Gabányi Erika
Gabányi András
Kováts Kriszta
Fábri Péter
Beleznay Éva
Bohus Géza
Oláh Gáborné
Oláh Gábor

2017. február 14. Feladatkörök, melyeket szívesen megosztanék gyakornokokkal, önkéntes segítőkkel:

ALAPÍTVÁNY (általam ellátott aktív feladatkörök):
1. Levelezés, programszervezés a nagy- és kistermi foglalkozásokra vonatkozóan
2. Honlap építés, hírlevél, Facebook-események készítése
3. A programokra való felkészülés (technikai): a terem berendezése, a világítás és a hangosítás beállítása, felvétel készítése pályázati elszámoláshoz és archiváláshoz (kép és hang), néha protokoll (főleg kiállítás megnyitókon)
4. Pályázás: pályázatfigyelés (megosztva Dr. Márkus Mártával, aki egy személyben a könyvelőnk és pályázatírónk), pályázatok írása (szakmai rész: Műhely, adminisztratív rész: Dr. Márkus Márta), banki adminisztráció
5. A pályázati programok lebonyolításával járó plusz feladatok: számlák, szerződések (számlaadóktól) és nyilatkozatok (fellépőktől) kitölt(et)ése és begyűjtése, adminisztrálása, az honoráriumok átutalása, kifizetése
6. A pályázatok elszámolása (szakmai beszámoló: Műhely, adminisztratív rész: Dr. Márkus Márta), transzparencia
7. A rezsidíjak fizetése, utalása, könyvelése, táblázatban történő megjelenítése (transzparencia)
7. A Támogató Kör további népszerűsítése, napra kész megjelenítése a honalapon és a Műhely belső terében egyaránt, kapcsolat a támogatókkal
8. Kapcsolat a helyiség svájci tulajdonosával, ill. annak képviselőjével (Edith Maryon Stiftung, Klaudia Agbaga), legalább negyedéves beszámolók által, továbbá a nyári felújítási munkálatokkal kapcsolatos árajánlatok begyűjtése, továbbítása
9. Karbantartási munkálatok: a Műhely folyamatos (és teljes körű) amortizációja miatt ez ma többszöröse a korábbinak, mára lényegében elláthatatlan feladattá vált, néhány ezek közül:
   - az informatikai, elektronikai park (számítógépek, hang- és képlejátszók, felvevők, hangosító berendezés, az ezekhez kapcsolódó vezetékek) karbantartása, beüzemelése, ellenőrzése, kiegészítése (vásárlás is szükséges)
   - a bútorzat (főleg a székek), a falak (legalább a kiállító felület) mielőbbi karbantartása, festése
   - a világító berendezések cseréje (átállás olcsóbb ledes világításra)
10. Takarítás: hetente legalább egyszer, nem teljes körűen (nagytakarítás nagyon régen nem volt!)


ALAPÍTVÁNY (jelenleg inaktív feladatkörök)
1. A könyv-, CD-, folyóirat-, bakelitlemez-állomány át- és leválogatása, rendszerezése, megjelenítése (a kirakatokban és kiírásokban egyaránt), az ezekkel történő kereskedés beindítása
2. Képzőművészeti, valamint kézműves termékek kereskedésének beindítása
3. Kézműves foglalkozások (tanítás) szervezése
4. A kézművesség helyben történő művelése (a bőrös műhely időleges bérbeadása – barterben is), az én eredeti mesterségem művelése

 

BT (általam ellátott aktív tevékenységi körök):
1. A büfé üzemeltetése: jelenleg alapszinten, kizárólag az esti programok kapcsán történik
2. A fenti működéssel kapcsolatos bevásárlások, takarítás, minden egyéb (főzés is jelentősebb eseményekre)

BT (jelenleg inaktív tevékenységi körök, elvégezetlen feladatok):
1. A büfé tevékenységének kibővítése (napközbeni nyitva tartás)
2. A borkereskedés beindítása (Bortársaság)
3. A teakereskedés beindítása
4. Kapcsolatteremtés interneten is elérhető beszállítókkal (Metro, Helit, italnagykereskedések)
5. Gasztroberendezése(in)k: sörcsapoló, kávégép, szódagép beüzemelése, javíttatása


2017. február 9.
Adakozóink jóvoltából eljutottunk végre addig, hogy a Műhely segítő gyakornoki posztot hirdethet. Rögtön az elején el kell mondanom a legfontosabbat: rövid távon folyamatosan segítségre szorulok rég óta (ezt tudjátok), hosszú távon viszont azt a személyt, vagy azokat a személyeket keresem, akik idővel átvennék tőlem a Műhely irányítását, teljes körű működtetését.
így elsősorban is fiatalokat keresek
fiatalokat, akiket érdekel a kulturális szervezőmunka, egy ilyen hely működtetésének mibenléte (minden vonatkozásban), akik ezt tanulták vagy tanulják vagy szeretnék tanulni,
hosszú távon művelni
(örülök azoknak is, akik egyelőre csak belekóstolni szeretnének mindebbe, vagyis inspirációt keresnek, irányultságot későbbi felnőttkori tevékenységhez)
mindezek kapcsán 1-2-3 hónapos időszakokra várok jelentkezéseket, megbeszélés szerint
az itt töltendő időbeosztás szintén megbeszélés szerinti, lehet heti egy vagy több alkalom, de fontos a rendszeresség
ezen időszak alatt a Műhelynek mind szellemi, mind fizikai dimenzióit igyekszem teljes körűen bemutatni, ezekbe, lehetőleg közös tevékenységek keretében, konkrét feladatok megoldásán keresztül a segítőt bevezetni
az időszak végén a Nyitott Műhely Alapítvány nevében hivatalos igazolást és értékelést adok
a Műhely ezen próbaidőszakra nem ígér javadalmazást, bejelentett munkahelyet, de költségtérítést, s a közösen elért eredményekkel összefüggő szerény díjazást (valamiféle prémiumot) igen (közös feladataink között szerepel többek között a Műhely biztonságos működésének szélesítése, további anyagi források felkutatása is)
bemutatkozó vagy motivációs leveleket a nyitottm[kukac]gmail.com címre várok


2016. október 4.
Adományaitokból a héten nagyjából megközelítettük azt a szintet, ami a normális működést jelentené (évek óta először), de a hosszú távú működéshez fontos lenne valamilyen mértékű rendszeres támogatás, vagyis a Támogató Kör megerősödése. Kérem, aki teheti, adott időközönként támogassa a Műhelyt ezután is. Jelenleg a hely havi minimális anyagi igénye 420-450 ezer Ft (a teljes rezsi: víz, csatorna, villany, gáz, NAV, telefon, internet, közös költség, Artisjus jogdíjak, honlap tárhely, rendszergazda, könyvelő, kuka, valamint egy félállású alkalmazott vagy önköltséges gyakornok bére). Ennek közel kétharmadát a Műhely képes megtermelni (bérbeadások, büfé bevételek, pályázati reszli), de a fennmaradó összegre most csak a Ti adományaitokból van remény. Ha megadott időközönként (havonta, negyedévente, stb.) bizton számíthatnánk a hiányzó összegre (megközelítőleg 150 ezer Ft-ra), biztonságossá tehetnénk a működésünket. Jelenleg a Támogató Kör 6 tagot számlál, rendszeres havi bevételünk ebből 13 ezer Ft. Tehát kellene még nagyjából 135 ezer/hó.

2016. szeptember 22.
Örömmel tudatom veletek, hogy folyamatosan érkeznek az adományok, már átutaltunk egy jelentősebb összeget, 400 ezer Ft-ot a NAV behajtási számlájára, holnap dől el, hogy ekkora összeggel meg tudjuk-e állítani a processzust, szerintem meg.  Innentől folyamatosan frissítem a honlap támogatói oldalát, itt minden idevonatkozó adat, információt közzé teszek naprakészen, kérem, kövessétek! Közben igyekszem egyeztetni minden adományozóval, hogy szerepeltethetem-e ezen az oldalon név szerint.







2016 szeptember 19.
Sajnos hiába éltük túl a nyarat, s próbáltuk kiegyenlíteni a legégetőbb rezsielmaradásokat, a NAV-ra most sem futotta. Jönnének foglalni szeptember 26-án, valamivel több, mint 1 millió Ft értékben (leginkább a zongorát, a dobfelszerelést, a számítógépeket, a hangtechnikát érzem veszélyben). Hogyan kerülhetnénk el ezt a processzust? Ha a tartozás felét, kétharmadát átutalhatnánk, valószínűleg megállítható lenne a folyamat, de az Alapítvány számláján nincs ekkora összeg.
Aki tud, kérem, hogy adakozzon!

2015

Ebben az évben 1%-okokból 665 000 Ft gyűlt össze, mely összeget csakúgy, mint tavaly, túlnyomórészt a szerzői kisjogokra fordítjuk. Még egyszer köszönjük minden támogatónknak!

Nagy örömünkre és megkönnyebbülésünkre egyre jelentősebb forrást jelenthetnek
számunkra az 1% adományokból befolyt összegek. Ugyanakkor továbbra sem
mondható, hogy más, eddig elérhető támogatásokra is hasonló biztonsággal
számíthatnánk. Idén is létfontosságúak ezért az Önök adományai – ahogy az elmúlt
évet, a 2012-13-as évadot is kizárólag ebből tudjuk időben indítani. Ezért kérjük,
gondoljanak ránk továbbra is, és utalják Alapítványunk számára adóforintjaik 1%-át!
Előre is köszönjük, hogy hozzájárulnak a Műhely további működéséhez!